در مطالب قبلی راجب دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم در مبحث مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال ما عنوانی به اسم سوشیال مدیا داریم و امروز میخوام راجب این موضوع صحبت کنم. 

سوشیال مدیا چیست؟

در عبارتی کوتاه سوشیال مدیا شبکه های اجتماعی معنی می شود. سوشیال مدیا ها ابزاری هستند برای بدست آوردن ترافیک و توجه مخاطبان به برند و کسب و کار شما.

خب همونطور که از تعریف بالا پیداست سوشیال مدیا یا شبکه های اجتماعی خودشون یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ حساب میشن البته با توجه به اینکه سوشیال مدیا ها (شبکه های اجتماعی) طیف وسیعی از کاربران را در بر میگیرد میتوان از این ابزار برای نفوذ در بین اقشار مختلف کاربران استفاده کرد. همانطور که اطلاع دارید ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی به نسبت سایر ابزارهای تحت وب بسیار بالاتر است

یکی از راه کارهای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشیال مدیاهاست. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم می باشد که به اشتراک گذاشته می شود. البته شایان ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی در کل شبکه اجتماعی بین کاربران رد و بدل شود(بدلیل جذابیت محتوا).

مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود هر مقدار که لایک و بازدیدکننده ی بیشتری داشته باشند باعث نمایش پر رنگ تر برند شما شده و آن را در نظر بازدیدکنندگان دیگر دارای ارزش بیشتری خواهند کرد.

خب خیلی خوشحالم که در مطالب قبلی راجب برندینگ هم براتون مطلب بزارم و بحث برند خیلی براتون غریبه نیست.

در بحث سوشیال مدیا و سوشیال مدیا مارکتینگ( به انتشار محتوا از طریق کانال های مختلف شبکه اجتماعی با هدف افزایش میزان برند آگاهی، جذب ترافیک و افزایش Lead، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یا SMM می­گویند.) میخوام براتون مهم ترین و کاربردی ترین شبکه های اجتماعی رو نام ببرم :

برخی از شبکه های اجتماعی مهم عبارت اند از :

  • فیسبوک Facebook
  • توییتر Twitter
  • لینکدین Linkedin
  • اینستاگرام Instagram
  • اسنپ چت Snapchat
  • پینترست Pinterest
  • یوتوب YouTube
  • آپارات Aparat
  • تلگرام Telegram

البته شبکه اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، آپارات و لیندکین در ایران از اهیمت بیشتری برخوردار هستند.

درادامه هریک ازاین شبکه ها رو بررسی خواهم کرد ؛ با من همرا باشین.