اینکه نام تجاری شما روی کارت ویزیت شما جالب به نظر برسد یا نحوه ادای آن شیرین و یا آهنگین و وزین باشد، باعث نمی شود که نام نجاری شما عالی باشد. اسم عالی، اسم ی هست که بتواند به بهترین نحو برقرار کننده ارتباط بیزینس شما با مشتریانتان باشد.
مشتریان همیشه می خواهند راه های مناسبی برای شناسایی ، به یاد آوردن، بحث و مقایسه برندها داشته باشند.
انتخاب نام تجاری مناسب می تواند یک کار دلهره آور باشد. چگونه اسمی عالی را پیدا کنید؟ نامی که در یک بنر وب عالی به نظر برسد و آدرس دامنه باز داشته باشد.

چه چیزی باعث ایجاد یک نام تجاری خوب می شود؟
تئوری ها و مطالعاتی در مورد آنچه باعث ایجاد یک نام خوب می شود وجود دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه آلبرتا نشان داد که مصرف کنندگان نسبت به مارک هایی با اسامی با ساختار مکرر مانند Coca-Cola ، Kit Kat و Jelly Belly واکنش مثبت تری نشان می دهند.
با اینکه فورمول جادویی برای ایجاد یک اسم عالی وجود نداره، اما میشه راه کار هایی رو استفاده کرد با اسم ی انتخاب کنیم که هم تلفظ ساده ای داشته باشه و هم به راحتی به یاد بمونه. در واقع اسم ی که انتخاب می کنیم باید این ویژگی ها را داشته باشد:
– رتباط معنی داری با ذات تجارت شما داشته باشد
– متمایز، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد
– مردم بتوانند به راحتی آن را تفسیر کنند، بیان کنند، هجی کنند یا آن را گوگل کنند
– قابل حفظ کردن به عنوان یک برند باشد. شما باید بتوانید دامنه آن را بگیرید و در شبکه های اجتماعی گوناگون نیز قابل ثبت باشد
– بتواند متناسب با فعالیت های آینده شرکت باشد

گام اول: نام شما باید ارتباط عمیق با ماهیت کارتان داشته باشد
قبل از انتخاب نام ، باید دقیقا بدانید از تجارت خود چه می خواهید و چه افقی برای کار خود میبینید.

گام دوم: بررسی کنید که تفاوت شما با دیگرا رقبایتان چیست
دانستن اینکه چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند، کلید یافتن یک نام تجاری منحصر بفرد است.

گام سوم: ایده پردازی کنید
شریکان و دوستان خلاق خودتان را جمع کنید و شروع به ایده پردازی (Brainstorming) کنید.
تمام کلمات ی که می توانند محصول / خدمات شما را توصیف کنند بنویسید.
تمام لغات ی که می خواهید مشتریان هنگام استفاده از محصول / خدمات شما حس کنند را ینویسید.